söndag, mars 07, 2010

på fjelle' mitt.

Jag gick till slut upp på mitt lilla berg igår för att plugga (rör-snubbarna kom ju inte förrän vid tio på kvällen). Jag hade tänkt sätta mig vid någon av mina pluggbänkar egentligen men de alla var försvunna. Troligen under alla snödrivor.

Uppe på berget pluggade jag, med utsikt över stad och sjöar. Nja, inte riktigt så vackert men över vägar iallafall. Jag gillar skare. Fastän det var flera decimeter snö så kunde jag sitta på snön utan att ramla ner en halvmeter (vilket jag hela tiden var beredd på eftersom det skulle vara en typisk Becka-incident). Dessutom kunde termosen, väskan och pennan få sina rätta platser.

"Over store fjell på ett, to, tre og på mine problemer jeg titter ned. Jeg singer ooo en ting vet jeg; drømmen holder liv i meg. Yeahyeahyeah".

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken känsla att sitta i snön och lapa vårsol. Har själv ställt mej mot solen idag och kännt den goa solen. Varm oboj och riktig ostmacka fattades bara. ...

Jag gillar den vita snön....men längtar ändå till gröngräset.

Ha det i plugget. // mamma

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).