lördag, mars 06, 2010

förfärligt ljud.

Nää! Skräp också. Jag som hade tänkt mig en lugn morgon på en bänk ute i solen.

Hade precis fått på mig mössan och slängt väskan (innehållande filt, termos, sittunderlag och kurslitteratur) över axeln, då jag hörde ett förfärligt ljud! Badrumsväggen var på väg att sprängas. Det lät som om rören i väggen när som helst skulle spricka och jag visste inte vad jag skulle göra. Kom nog i en oerhörd chock eftersom jag gick ut genom dörren och tog på mig skorna, i något hopp om att ljudet skulle försvinna tills jag kom tillbaka.
Jag fick nog samma panik som bilen på bilden.
I huvuvdet målade jag då upp det värsta tänkbara scenariot: "Rören spricker. Kaklet flyger. Lägenheten blir överfylld av vatten och hela studentlägenhetshuset förstörs pga mig. Jag måste göra något!". Jag gick då tillbaka in i lägenheten och ringde Trygghetsjouren, vilket innebär att det inte blir något plugg ute i solen idag. Måste vänta och vänta och vänta på rörsnubbarna. Skräp!!
____________________________
Än en gång. Från sängen i Kenya:
Jag: Å! Det lät som ett brandalarm!
Elin: Nej, det var nog bara en syrsa.
Slutsats: ambulansman - inte mitt yrke.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Jag skrattar på mig varje gång jag kryper in här i kojan... bara för att jag känner dig så väl & ser dig, hör dig och nästan känner som du när du skriver. Tänk va olika vi är, men ändå så lika. /e

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).