måndag, oktober 05, 2009

fint folk.

Idag har jag praktiserat för första gången denna termin. Natten bestod inte av skönhetssömn precis, men dagen blev trots det en "skönhetsdag". Skolan tog emot mig på ett vänligt sätt och jag kände mig som hemma. Handledaren är dessutom som gjord för mig. Jag stortrivs - än så länge.

Ja, jag säger bara det, det finns så mycket fina människor i denna stad! Förutom människorna på min praktikskola så finns det en hel drös med annat fint folk här. Igår blev jag till exempel hembjuden på mat hos en av Svea rikes goaste familjer. Jag blev gödd som en kalv! Rullade bokstavligen hem (på cykel..). Senare på kvällen cyklade jag förbi några kompisar och drack kvällste med hembakta kakor till medan regnet öste mot fönstret.

Att vara över tjugo-strecket, bo själv, ha sitt eget krypin, studera, fika i vänners minimala lägenheter och upptäcka det positiva med självständigheten är väldigt gott.

3 kommentarer:

Emmy sa...

Hej Rebecka,
Tack för musikinspiration som lokua kanza.underbart.
Gillar starkt din blogg Och oj vad jag känner igen mig i saker som du skriver. undra inte om vi är lite lika till sinnes...

Var har du din praktik?

Emmy

rebecka. sa...

Vad kul att du tycker om min blogg och att vi är lika till sinnes. :)

Jag vill helst inte nämna vilken skola jag är på pga sektress. Sedan vet man inte helt vilka som läser min blogg.. Men jag är på en skola med nästan 90% invandrarbarn. Väldigt intressant och spännande.

Trevligt att du skrev en kommentar! Hoppas du hitta hit snart igen.

Emmy sa...

Okey, det förståss. tänkte jag inte på. undrade mest ifall du var i afrika eller inte, men då förstår jag.

=)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).