tisdag, februari 03, 2009

brownie & grammatik.

Har du någonsin ätit en månad gammal brownie? Jag och fransktjejen har precis gjort det och det var inte så farligt. Ganska gott faktiskt. Fast kurdern i korridoren var beredd att ringa efter ambulans. Extremt snäll och omtänksam som han är. :)

Förresten, vi har fått en ny kille i korridoren. Det var därför jag och fransktjejen fick ta oss en titt i kylskåpet och rensa lite idag. URKA. Där låg det svarta, mosade bananer, splashade tomater från förra seklet, lingonsylt och senap vars bäst-för-datum inte bör nämnas med mera. Inte särskilt trevligt.

Jag måste också säga att jag idag putsade mitt fönster för att ta bort den påsprutade låtsassnö som legat där sedan december. Typiskt nog så har det just idag varit en ovanligt lång bilkö ute på stora vägen utanför mitt fönster. Hehe. Hur kul är det att stå där och vifta fram och tillbaka med armen när alla ser på? Man drar ju åt sig uppmärksamhet med sådana rörelser. Det var inte meningen och inte kunde jag dra ner persiennen för då skulle jag inte se smutsen..

Jag hinner inte skriva mycket mer nu för jag måste förbereda inför den kommande tentan. Har köpt färgpennor för att kunna markera de små grammatikdelerna mer tydligt. (Se på bild hur litet och rörigt man skriver. Färgpennor är nästan ett måste).

1 kommentar:

Mijja sa...

Åh funktionell svensk grammatik har jag också :)

Ps. Välkommen att ta våra fönster vid tillfälle ;)

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).