måndag, februari 16, 2009

tacksamt resultat.


Resultatet av min lilla korridors-överraskning på alla hjärtans dag fick detta resultat. Den lilla hälsningen är skriven av den omtänksamme 20åriga kurden i korridoren.. Jag som studerar språkutveckling för tillfället tycker denna lilla lapp, som hittades på köksbordet bredvid min lilla överaskning (se förra inlägget), är mycket intressant.
___________________________
Det bör sägas att också denna överraskning blev en succé såsom brownie-överraskningen och morotskake-överraskningen. Tror nog att mina korridorsvänner blir bättre och snällare studenter av att få lite uppmuntringar ibland. Särskilt när fem av de sex är killar och aldrig har bott hemifrån förut. De är nog i behov av lite "mamma-omtanke" ibland. Att de aldrig har bott hemma eller gått lumpen är märkbart.. Det är jag som får uppfostra de en aning ibland. Men jag uppfostrar och tillrättavisar på ett sånt där Becka-vis. Dvs. först en bestämd men samtidigt mild tillsägelse och sen oväntade uppmuntringar. Det är en perfekt blandning har jag kommit fram till.

2 kommentarer:

Mijja sa...

Haha.. Ja de förstår jag det :) Men trodde att det var ett litet barn som skrivit lappen ;)

Mijja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).