måndag, september 11, 2006

antligen!

A! Datorn har ar sa seg! Sitter pa ett internetcafe i Kenya. Inte samma kvalitet som i sverige men dock.. Har lite brottom nu eftersom det tog sa lang tid att komma in har.

Manniskorna har ar underbara! Vagarna, husen, smutsen ar precis som det ser ut i filmer om Afrika. Har inte sett nagon orm an vilket jag ar erhort tacksam for! Igar dodade jag min forsta odla! Iforrgar nar jag oppnade garderoben krop dar en decimeterstor odla. Dagen efter, alltsa igar, oppnade elin garderoben och ut kom tva bebisodlor. Vi lyckades inte doda den stora men vi dodade varsinn av de sma ackeldjuren. Hur vi dodade de? Jo, med kokskniv pa en stol i sovrummet. Det blev som vi trodde.. Tjejskrik och upp i sangen nar odlans svans flog men resten av odlan fortsatte springa.

Kyrkan som vi ar med i har ar obeskrivlig. Ljudkvaliteten, synten, fluffmickarna och sammetsgardinerna i ett platskjul... Ja. Vad ska man saga? Nej, hinner inte mer nu. Vi ska ga till skolan och traffa de obeskrivligt sota barnen.

8 kommentarer:

Jax sa...

kul!! min kompis har precis flygit til Afrika! jag tror kanske til kenya! jag vet inte..men ha det kul!! hej hej!

KRAM!!!

/jackie

Anonym sa...

Becka! Du verkar ha det bra. Själv sitter jag i lobbyn på ett litet hotell i ett regnigt Shanghai. Blir nog jobb som gymnasielärare utanför Shanghai istället för i Nanschang. Ha det varmt och bra.

Fia sa...

oohh... rebecka... jag blir avundsjuk på er... hälsa elin med en bamsepuss! :D

Benedictus sa...

tenk - du kom først. Vi kommer om et para dager! Bless!

Anonym sa...

fy vad coola ni är!!! så impad att ni klarar av det!! ha det så fint! sriv snart igen, jag följer er troget :)
kram

Anonym sa...

Becka! Du kom fram!! :) Så gött och se... Hoppas du har det kanon och hoppa på nån ödla från mej! ta hand om dej och hälsa elin. Kraaam!

Ps: Skaka stoftet av dej om de känns tungt ;) Ds.

Linnea sa...

Wow va häftigt att ni åkte!!!!

Anonym sa...

Det är ju bara så sjukt! Ni är där nu, i gripande AFRIKA!!! Jag är så avunds... Glad för eran skull! hehe
Hoppas att ni lyckades få med er paketen i all packning?
ha det så bra och lycka till..
Blesses/ Jossi

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).