tisdag, maj 05, 2009

regn och rusk.

Mer regn åt folket. Finns det någon som älskar regn och ruskväder mer än jag? Tror inte det. Jag var bland de första människorna på stan idag. Ingen ville ju gå ut i detta väder, vilket inte jag hade något emot direkt. Jag var inne en sväng på Make up store och bokade make up-rådgivning (som jag fick i födelsedagspresent). Sedan var jag inne på Panduro några vändor och gottade mig i vackra papper, stämplar och snören. Pyssel-inspirationen förhöjs ju avsevärt då det är ruskväder ute.

Efter det satt jag på ett café, som i vanliga fall är fullproppat med folk men som nu bara bestod av mig, allena, som gäst. Eftersom jag fått ett presentkort på caféet kunde jag fika riktigt ordentligt. Chai latte, kaffe, en smarrig chokladruta och en obligatorisk skönlitterär bok till skolan vid ett fönster med utsikt mot stadens ruskväder. Kan det bli bättre? Finns det något mysigare?? Tror inte det.

Efter fiket kom jag hem och pysslade med lillasysters inbjudningskort hela dagen. Nu är det uppdraget utfört och jag måste plugga igen. Men har kommit på att jag gärna jobbar extra med att fixa folks inbjudnings/tackkort och bröllops/festdukningar. Så om du känner någon som behöver hjälp med sådant så ställer jag gärna upp mot en liten slant.

Solen är på väg tillbaka och molnen spricker upp. Suck. Hur ska det gå att plugga nu?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter! Själv brukar jag längta tillbaka till barndomens nybakade bullar och varm choklad när det är riktigt ruggigt regnväder ute... Kram A-M

Anonym sa...

Hur går det med tänderna?

rebecka. sa...

Vem frågar? Satt faktiskt nyss i sängen och tänkte på det. En käkoperation är en väldigt stor operation och jag måste betala för det. Tandställning vid 22 års ålder är inte heller särskilt charmigt. Jag måste då ha det i 2,5 år (utan garanti för att det kommer hjälpa). Så, nja.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).