måndag, maj 11, 2009

snart mot norge.

Av de trettio böckerna som jag har att läsa till den 28/5 har jag nu läst 15,5 stycken. Det är ganska häftigt. Jag har verkligen läst dem också. En Becka som inte är någon boknörd precis. Nu är hälften av böckerna kvar och eftersom jag har tagit mig igenom så många hittills, då borde jag klara av resten också.

Idag pratade jag med mamman i Norge och nu är det bestämt att jag ska få ta hand om gullungarna några dagar innan jag börjar på mitt riktiga sommarjobb. Det sägs att familjen har nedräkning till det att jag kommer dit. Lite rörd blir man ju. Jag ska hämta de små på dagiset samma dag som jag kommer till Norge och sedan ska jag sova några nätter tillsammans med de i deras nya hus. Det blir spännande. O ja! Jag kommer ju köra runt i den där gigantiska minibussen också! Haha. Om det är någon i byn som inte vet att jag kommit tillbaka kommer han/hon få hjärtattack när de ser att det är jag som kör den igen. Det ser inte klokt ut när jag sitter där. Lovar dig. Haha. Det är en syn att skåda det.

Jag saknar de små liven. Vill pussa och krama på dem. Ni som inte träffat de (de fyra barnen som jag var au pair till förra året) vet inte vad det är att känna sig älskad. Barnen är de goaste på denna jord och att jag fick äran att mysa med de hela förra året, är otroligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

lYCKOST DEJ BECKA,som får gosa med världens kramgoaste ungar. Krama från mej också. De är hel enkelt ljuvliga...

Det blir säkert en härlig sommar för dej ,varvat med arbete,mysa i vänners gemenskap.
Men jag kommer också ha det fint i Söderhamn var så säker.
Kram och så syns vi på fredag
Mamse-Bamse

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).