tisdag, november 11, 2008

cyklande studenter.

Det är så underbart att leva studentlivet! Citatet "fattiga studenter" är verkligen ingen myt. Det stämmer så bra så. Att studenter lever ett knapert liv märks överallt.

Varje morgon då jag promenerar min 7-minuterspromenad till skolan småler jag för mig själv. På vägen upp till universitetet blir man omkörd av ett antal cyklister. (det gäller att kolla döda vinkeln när man går alltså! Farligt.) Senaste tiden har jag studerat de omkörande cyklisterna för att få promenadtiden att kännas lite snabbare.

Först hör man skrammel skrammel och förbi kommer en student cyklandes med böckerna slarvigt fästa på pakethållaren. Strax därpå kommer en annan cyklist sakta, närmast i snigelfart, förbi en med benen fort trampande på pedalerna. Cykeln tar ju sig knappast framåt! Haha. Det är så fult. Nästa cykel låter gnissel gnissel och studenten liksom kurslitteraturen, som studenten har i famnen, är genomblöta av allt regn. Efter en stund kommer den där studenten med skeva cykelhjul och sedan studenten med alldeles för låg cykel och slutligen studenten med en alldeles för hög cykel. Haha. Det är så fruktansvärt kul att se!

Cykel som cykel. Bara den rullar så.. ;)

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).