söndag, augusti 19, 2007

nynna ger myshet.

Att nynna. Gnola på en melodi eller småsjunga.. Det gør mænniskor gott mærker jag.

Nyligen stod jag och diskade i køket efter ett litet fødelsedagsfirande før tjejen som jag jobbar hos. I køket børjade jag nynna på "i min lilla lilla værld av blommor" (finaste sången som ær hæmtad ur min favoritfilm Rænnstensungarna) nær diskborsten førsiktigt gjorde tallrikarna rena. Jag kænde en stor dos av myshet komma upp i ansiktet. Hehe. Ja, myshet ær ett nyuppfunnet ord av mig kanske. Men å vad skønt det var att nynna. Man kænde bara mys och avslappning..

På kvællarna nynnar godnattsånger. I vanliga fall kan jag inte sjunga høga toner men nær man nynnar så går æven det. Børja nynna, mænniskor. Dock inte på mammas enormt uttjatade favoriter "Hær kommer sven gren eller Flickan i fiskaregrænd". =)

Notis: Ser nu på Saltkråkan... DUBBAD TILL NORSKA!! Haha. Vilket skæmt! Så fult! Klarar inte av att se det mer.. Usch ja. Sånt borde inte vara tillåtet!

1 kommentar:

ljus sa...

Nynnade inte jag ganska mycket i Kenya? Eller sjöng kanske.. :P Aja, det stämmer det du säger i alla fall!

Haha! Visst är det fånigt med alla dessa dubbningar.. Astrid Lindgrens filmer är ju de sista som ska dubbas!

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).