torsdag, augusti 09, 2007

lægga barn.

Barnen har somnat. Jag lyckades få de i sængs ikvæll igen! Det ær en skøn kænsla det. Igår var førsta natten jag skulle natta de till sømns och det gick hyfsat bra førutom att de sjælvklart blev førtvivlade nær de insåg att pappa inte skulle komma.. Stackarna. Men, jag trøstade och trøstade och trøstade. Kænner bara sån kærlek till de små barnen!!

Efter jag lagt de då, igår, tittade jag och några till på fotbollsmatch. Det var tydligen norska Rosenborg mot Asantia (eller nåt liknande). Rosenborg vann øverlægset med 7-1 vilket gjorde norskarna runt omkring mig till øverlyckliga mænniskor.. I all media står nu rubriker som "I 7:nde himlen", "Fantastiskt Rosenborg" osv. Kanske blir det att man ser en Rosenborgs-match under tidan man ær hær. Det finns ju en hel del fans..

Jag bor, denna vecka, tillsammans med de två små killarna i ett litet rum i kællaren. En av de små tultarna børjade inatt att skrika från rummet bredvid och jag sprang dit. Då slutade han. Jag gick tillbaka. Och så børjade han sjælvklart igen. Jag gick tillbaka ænnu en gång men næsta gång han skrek fick jag gå in och hæmta honom och bæra honom till min sæng (vilken ær en superskøn dubbelsæng køpt før 26.000 kronor). Lillkillen blev førtvivlad nær han insåg att jag inte var pappa och græt då ænnu mer. Han låg och snosade mig i ørat, vænde sig fram och tillbaka och under timme sov varken han eller jag. Det var dessutom precis efter att jag somnat. Fotbollsmatchen pågick till lite senare kvæll.. Uh, men sånt ær væl det hær "ha-barn-livet".

Ikvæll gick læggningen mycket bættre. Inget gråt øverhuvudtaget. Hoppas jag får sova inatt. Tænkte nu, nydushad som jag ær, gå ner och se på TV samt dricka te och æta Kvick-Lunsj - chokladen som ær ett måste att æta i Norge. Mums.

Natt då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att du skriver om Norge. Hoppas vi får se några bilder snart. Visst är det en skön känsla när man får barnen att somna. Kommer ihåg min aupair´tid i USA, tredje dagen i nya familjen stack föräldrarna på jobb i Kaliforninen...det var inte kul. Ensam i tre dagar med okända barn i okänt land och föräldrarna på andra sidan landet...
Hoppas att du har det riktigt bra.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).