lördag, juni 01, 2013

vid kaffekoppen.

Att gå ut i sitt lilla kök osminkad med skruttig pyjamas och hälla upp lite mjölk i koppen för att vidare göra iordning en riktig kopp gott kaffe är något man njuter extra av varje dag. Sådant gick inte att göra då man bodde i studentkorridor men när man bor i egen lägenhet går det alldeles fenomenalt bra. Att bo i studentkorridor ångrar jag inte en sekund men jag bodde där tillräckligt länge. Nu bor jag i egen lägenhet och det är i rätt tid.
Snart är det avslutningsfester av diverse slag. Först en examensfest för en vän som blir färdig lärare, sedan konfirmationsfest för "mina" två tjejer i Norge och slutligen studentfest för en av mina kusiner. Det är även ett pampigt bröllop i juli. Man känner sig lite stolt över att vara bjuden på människors betydelsefulla dagar, det tänker jag på här med kaffekoppen intill mig.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).