lördag, juli 14, 2007

sola i kohagen.

Jag trodde inte att jag kunde bränna mig mer. Trodde att mitt skinn hade blivit vant efter Kenya-solen. Men icke. Idag låg jag, syster, mamma och hennes kompis och solade i en kohage (haha.. en historia för sig själv) när mina lår plötsligt blev röda. Inte igen! Jag har lättare att bli brun nuförtiden än förr i världen och jag blir inte alls lika bränd. Blir mer brun än röd, vilket är skönt men ack så jobbigt när man har legat i solen en hel dag och man blir lite röd. Dessutom blir det ju värre om man inte har druckit tillräckligt (vilket var fallet idag).

Mår illa, frossar, ont i huvudet och jättetrött är resulatatet av denna dag. Kanske en mini-mini-nyans brunare men knappast synligt. Äh, jag är inte så fåfängd som många andra är. Hudfärgen spelar ingen roll ju. Ändå bryr sig så många om den. Töntigt tycker jag.

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).