söndag, november 06, 2011

afrika-appar.

Jag är helt salig över att lyssna på afrikansk radio i hörlurarna när jag går på stan. Varenda affär förvandlas ju till ett charmigt plåtskjul, den perfekt asfalterade vägen blir till en soltorkad lerväg och alla sura höstsvenskar förvandlas till leende afrikaner.

Så fort jag hinner tar jag mig också en titt på Kenyas främsta tidningar East african Standard och Daily nation. Det är verkligen märkligt att läsa svenska lokalnyheter samtidigt som man tar del av kenyanernas lokalnyheter, eftersom ländernas huvudnyheter är av så olika innehåll.

Ur the Standard idag: [...]"A witness Mary Nginya said that after the explosion he heard the attackers saying "na bado. Ni mwanso tu". Kiswahili for "It is just the beginning"[...].

_______________

OBS!! PAULINA PALMGREN - med i SEMIFINAL TRUE TALENT- TV3- ikväll 19.30! MÅSTE RÖSTA!

Inga kommentarer:

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).