söndag, april 26, 2009

solhysteri.

Som många närstående redan vet, blir jag ofta irriterad på nordbors tävling om att steka längst i solen och därmed bli brunast. Denna solhysteri förstår jag mig bara inte på. Vi är bleka för att vi är skapade så. Det är ett tecken på att vi kommer från norra delen av jordklotet. Varför skämmas för det? Varför jämföra sig? Låt det vara människa. Du kan gå ut även om du inte har bruna ben! Du är skapad sådan. Visst, det kan kännas fräscht att få lite brun färg och det är väl inte fel, men att ha det som enda strävan (som så många verkar ha) tycker inte jag är rätt.

Den enda orsaken till att också jag ibland kan ses ute på en filt och sola är för att jag ska kunna tåla afrika-solen bättre.

Använd kläder som passar din hudfärg;
gör inte om din hudfärg för att passa dina kläder.

/Beckas råd för dagen

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra sagt, man är helt okej fast man inte sitter o pressar sig i solen. Lite färg är schyst men man behöver inte eftersträva att bli lik en pepparkaka för att duga.

Nu har solen gått i moln i Sävja, och då är det mysigt att gå in och hitta på ngt kul.
Det är valborg snart och straxt din...vadå..f.....dag. Hurra i förväg. Du är kanon, glöm ej det.

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).