fredag, maj 04, 2007

varsågod och sitt.

Häromdagen tittade jag och en kompis i mina gamla fotoalbum. I ett album var det kort från några resor som jag gjort under mina tonår. Först språkresan till Tyskland, sedan Ukrainaresan, Polenresan och till sist Kenyaresan. Tänk vad mycket jag har rest ändå. Jag är väldigt tacksam för det. Jag har förstått att alla världens människor faktiskt inte lever som oss i Sverige. Se bara "toaletten" på bilden. Denna fanns vid en fotbollsarena i Ukrainas finaste stad Odessa. Det var cirka sex stycken sådana "toaletter" bredvid varandra (observera att det inte fanns dörrar och att "väggarna" endast var i midjehöjd) och mitt emot dessa fanns tio stycken till. Man kunde alltså sitta och titta på varandra öga mot öga.. När ett gäng tjejer av oss var tvunga att gå sa alla i kör: "Okej, alla på samma sida!!"

Och detta var offentliga toaletter! Gnäll inte över McDonald´s, i jämförelse, fina toaletter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

TAck så mycket för tipsen! Jag ska testa dom :D /Rebecca

Anonym sa...

Vilka spännande resor du varit på! =)Det är roligt att resa. =) ja, man ska verkligen inte klaga över toaletterna vi har är i Sverige. Vi behöver nog såna här påminnelser ibland. =) Ha en skön kväll. Kram

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).