tisdag, augusti 15, 2006

svensk saknad.

När jag är borta från Sverige fem månader kommer saknaden bli stor för vissa saker. Hur kommer jag klara mig utan:
-Kajsakatten (katter överhuvudtaget)
-choklad
-kyla
Detta blir en utmaning men därför har jag också en orsak till att vräka i mig choklad och sitta inomhus nu. Dessutom gosar jag alldeles förskräckligt mycket med katten. Hon börjar bli lite gammal och ringrostig så kanske finns hon inte kvar när jag kommer hem.. Jag hoppas isåfall att vi skaffar en mer oförståndig, knäpp katt som vill gosa HELA tiden. (Typ Dippens släkting eller nåt).

Jag är inte precis någon hundfantast. Hundar är läskiga. De skäller, slickas, behöver så mycket skötsel och bör passas som ett litet nyfött barn. De är helt enkelt bara till för besvär. Och nu säger någon: "ja, men en liten hund är nästan som en katt". Tss. Visst!? Inte alls! De har ju samma behov som en stor hund och dessutom är de mer ettriga. Tack och lov finns det katter som inte begär någonting. De bara finns där och stressar av med sitt kurrekurr och gosegos. Det sägs att "hunden är människans bästa vän" vilket är det största argumentet hundägare har för att inte tycka om katter. Jag säger så här: Vill du ha en vän så skaffa en människovän eller en bebis. Inte en gripande hund!

Som ni ser blir jag väldigt upptriggad när jag skriver om saker jag har åsikter om.. Sorry, alla hundälskare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja hundar är störande. Åtminstone den slickande sorten [vår nya hund är sån] NÄR JAG BLIR STOR ska jag ha en katt :D

Anonym sa...

tack för senast!
Du har väll lyckats hålla dig i från att öppna paketet?
Hoppas det i alla fall?

Anonym sa...

Och jag undrade ju faktiskt också om du var upptagen den 2sep?
jag hör av mig om det lite senare..

Fia sa...

men du... jag är faktiskt benägen att hålla med dig... jag, som ensam person i familjen, tycker egentligen bättre om katter än om hundar... dom är mer självständiga och intelligenta... åh, vad jag önskar att det fanns allergikatter... :D

bloggarkiv.

sök i min blogg.

antal besökare (från och med 01 december 2009).